יום שלישי, 31 במאי 2011

חשיבות תרגילי המתיחות לחותרי קיאקים


גמישות מהי – היכולת להניע איברי גוף בקלות ובטווח תנועה רחב של המפרק והשרירים שעוטפים את המפרק.
מהם תרגילי מתיחה - תרגילי אימון לשיפור הגמישות של השרירים רצועות וגידים, אשר מטרתה להגדיל את טווח התנועה במפרקי הגוף.
פיתוח הגמישות תגדיל את טווח התנועה במפרקים (כתפיים גו ומותניים). לכן מסלול החתירה יהיה ארוך יותר והתוצאה: יותר מהירות ויותר מרחק.
גמישות טובה מאפשרת לבצע תנועת גריפת משוט ודחיפת משוט בקלות יותר, ביעילות ובאופן שוטף ללא "הפסקות" ומגבלות במפרקי הגוף.
פיתוח הגמישות יסייע וישפר את האימון וביצועו מבחינת טכניקת חתירה יעילה יותר, ויפחית לחותר את הסיכון לפציעות בעיקר באזור הגב, הכתפיים והמותניים.
האיזון בין כוח וגמישות במפרקי הגוף הינו קריטי למניעת פציעות והשילוב בין תנועה ליציבות הינו הכרחי. שיפור טווח התנועה מוביל באופן עקיף לירידה במשקל, על ידי כך שהתנועות נעשות בטווחי פעולה מלאים וגדולים יותר, ומאלץ את שרירי השלד לנצל יותר אנרגיה להפעלת השרירים ובסופו של דבר "לשרוף" יותר קלוריות. תרגילי המתיחות גורמות לזרימת דם וחמצן אל השרירים ובכך להרפיה והתאוששות טובה יותר לאחר מאמץ. חותר המוגבל תנועתית יחתור באופן פחות יעיל, מה שיוביל לבעיות יציבה אשר נובעות מחוסר איזון בין השרירים, בעיות יציבה מובילות לכאבי גב ופציעות, ומשם הדרך להפסקת פעילות הינה קצרה מאוד.
רצוי שחום הגוף יהיה גבוהה, לכן רצוי לבצע את אימון המתיחות לאחר החתירה, כל עוד השרירים חמים ויכולת הביצוע של השרירים להתארך גבוהה יותר, ויכולת הפציעה קטנה.
יש לשלב את החימום והמתיחות כחלק אינטגראלי מאימון החתירה שלנו, הן למען שיפור ההישגים, והן לשמירה על גופנו מפני פציעות נפוצות בקרב החותרים.
בזמן המתיחות, יש למתוח את השריר עד לתחושת מתח ולא מעבר לכך, אין להגיע לתחושת כאב או אי נוחות, מכיוון שאז עלולים להגיע לקריעת סיבי השריר הנמתח.
מתיחות דינאמיות המתבצעות בכוח ובמהירות עלולות להוות סיכון לקריעת שרירים ולפציעות.
שתיית מים הינה חלק הכרחי על מנת להניע את מערכת השרירים באופן יעיל יותר ולשמור על שרירים גמישים. שרירי השלד שלנו עשויים מכ- 75% נוזלים, מאוד מומלץ לחותרים לשתות בכל חצי שעה של חתירה מאומצת כ- חצי ליטר מים, על מנת שלמר את משק הנוזלים בגוף.
זכרו – שריר ארוך יותר, בהכרח יוכל להפיק כוח רב יותר, לעומת שריר קצר.
בהצלחה...
אודי ויטמן, מנכ"ל ובעלים של מרכז Reset

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה