יום שני, 30 במאי 2011

פסטיבל קיאקי גלישה סוער בסנטה קרוז

עליית הפופולאריות של קיאקי הגלישה באמריקה ,אירופה והרצליה הביאה לקיומן של שתי "אליפויות עולם" שנתיות. אליפות העולם הרשמית מתקיימת מידי ספטמבר בכל פעם במקום שונה (השנה היא תתקיים בצפון קרולינה בארה"ב) ופסטיבל קיאקי הגלישה של סנטה קרוז שנחשב לאירוע הבולט בענף, שמציין השנה 25 שנים להיווסדו. פסטיבל זה התקיים החודש ב... נכון, סנטה קרוז קליפורניה בחוף Steamer Lane.

ה-SUP מצטרף למשפחה

השנה שונה שמו של הפסטיבל ל- Santa Cruz Paddle-Festעל מנת לאמץ גם את גולשי ה-SUP (Stand Up paddle) לחגיגה. פרט לגלישה כולל הפסטיבל גם מסיבות אל תוך הלילה, תפאורה ומוסיקת אווירה לאורך הטיילת, תצוגה של יצרני ציוד ואופנה ובעיקר חשיפת הענף לעולם הגדול (או לפחות למי שהתמזל מזלו להסתובב על הטיילת של סנטה קרוז בעת הפסטיבל).
השיפוט באליפויות קיאקי הגלישה דומה לזה שבתחרויות גלישה בגלשנים הסטנדרטים. המשתתפים מתחרים במקצים שונים לפי גיל וסוג הקיאק: קיאקי IC (international class) הארוכים, קיאקי HP (high performance) הקצרים יותר וקיאקי wave ski. המתחרים מקבלים ניקוד לפי איכות הביצועים שהם מצליחים לבצע על הגלים בפרק זמן נתון למקצה.
הטבע לא משתף פעולה
הבעיה העיקרית של אליפות מסוג זה היא כמובן התלות ברצונם הטוב של כוחות הטבע. משתתפי התחרות התעוררו ביום שישי, היום הראשון בתחרויות, לבוקר גשום, עם רוח חזקה של 20-30 קשר וגלים גבוהים (טוב, זה דווקא בסדר). אם ביום הראשון לתחרות הגולשים המיומנים עוד הצליחו "להפיק מהלימון לימונדה" כמו שאומרים באמריקה, הרי שביום השני מרביתם התהפכו כבר ביציאה הראשונה לים, והתחרות הפכה מתחרות ביצועים על הגלים ולתחרות הישרדות מול הגלים. ביום השלישי לפסטיבל החליטו המארגנים לבטל את יום התחרויות האחרון בשל התנאים הקטלניים.

עם זאת, למרות התנאים הקשים עדיין ניתן לראות בוידיאו המצורף, כמה ביצועים יפים בעיקר מהיום הראשון לתחרות. עד כאן מסנטה קרוז. להתראות בספטמבר באליפות העולם בצפון קרולינה או בגלים בהרצליה (מה שיבוא קודם).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה