יום שני, 30 במאי 2011

הכר את החותר – ג'וש טייטלבאום

למרות שלא נולדתי רחוק מהחוף הצפוני של קליפורניה, לא נחשפתי לקיאקים ימיים עד שהגעתי לשנת שבתון בסיאטל בשנת 1990. שנתיים אחר כך חזרתי לישראל וביחד עם אשתי והפרטנרית שלי לכל דבר בחיים - ג'קלין החלנו בחיפשים אחר מקום בו נוכל ללמוד חתירה בקיאקים ימיים, אבל לא הצלחנו למצוא.
מאחר שבמקצועי אני חוקר, התחלתי לאסוף כל מידע שיכולתי על קיאקים ימיים! ב- 1999 הגעתי סוף סוף למסקנה שג'קלין ואני צריכים לקנות  Feathercraft K2 Expedition (קיאק מתפרק) ולצאת לדרך. אבל הדרך עוד הייתה ארוכה.....(קישור לכתבה של ג'קליו)
עשר שנים אחרי כבר רכשנו והחלפנו מספר קיאקים ימיים, כולם של SKUK ולא FEATHERCRAFT

כל זה מכיוון שפגשתי את שגיא ועומר וכמו שאומרים " כל השאר הסטוריה"
יש טרה סנטה יש החוויות
עם טרה סנטה הפכו הקיאקים לחלק מרכזי בחיינו. שניינו עברנו את מבחני ה- 4 כוכבים של ה BCU במהלך הסימפוזיונים, שניינו חותרים באופן קבוע מספר פעמים בשבוע, וביחד עם טרה סנטה חתרנו בווילס, סקוטלנד, אירלנד, יוון ואלסקה.
הרבה רגעים מיוחדים זכורים לי , אלכס ואני בקיאק זוגי "תקועים" על סלע באירלנד...חותרים ליד אורקה בשטלנד...דוהרים על זרם מטורף בווילס...מצליחים לדוג באלסקה מתוך הקיאק א חתירה עם ג'קלין מתחת הגולדן ברידג'.
ספורט זה חושף אותי לסביבה משתנה בהתאם למצב הים ומזג האוויר, מחבר אותנו לכוחות ויופי הטבע כפי שכתוב במקורות 'מקולות מים רבים אדירים משברי ים אדיר במרום ה
בקיאקים אנו תמיד מאותגרים, ע"י הים או בשאיפותינו לשיפור המיומנויות (גילגוילים, גרירות, הצלות, תמיכות...)
ג'וש וחבר

בשבילי קיאקים זו גם הדרך לשמור על כושר גופני. רוב הבקרים אני משתדל לחתור מהר, נעזר בקולגה / מאמן/ חבר – חנן וגם במד דופק.
טכניקת החתירה קדימה תמיד מעסיקה אותי. אני תמיד שמח לקבל טיפים משגיא וגם אוהב לקרוא מאמרים בנושא. מכיוון שיש לי כתף פגועה אני חותר במשוט קל ביותר עשוי קרבון ולא מרים גבוה את הידיים (חתירה נמוכה)
ממבשרי קיאקי הגלישה בארץ הקודש
ובנוסף אני "חוטא" בהנאה רבה בגלישה על קיאקי גלישה. ככל הידוע לי הייתי הראשון שהביא לארץ קיאק גלישה ייעודי ארוך IC. ומאז כבר החלפתי מספר קיאקים...אין כמו גלישה להריץ את האדרנלין בגוף J ואין עוד קבוצה כמו גולשי הקיאקים של טרה סנטה!
אני מקבל השראה מהרבה חותרים. אני רוצה לעשות TOP TURN כמו אלכס דב, רוצה להיות מהיר על הגל כמו עומר, לחתור מהר כמו אבנר מונקז, להתגלגל בקלות כמו מוטי ושתהייה לי טכניקת חתירה כמו לשגיא J
זה נפלא בשבילי לראות איך גדל המועדון במשך השנים. ממספר קיאקים קטן על החוף, לאיחסון במרינה  הרצליה וסניפים בעכו ובאשדוד – טרה סנטה היו הראשונים ועדיין גם הטובים ביותר.
ובעיקר, ג'קלין ואני נהנים מהחברה במועדון. אנו מרגישים שזה הבית השני שלנו, אני יכול לאמר בכנות כי העיסוק בקיאקים שינה את חיי !!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה