יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

קלימנוס - הרבה חוקים מעט סדר / עומר זינגר

"מחר אתה מייצג אותנו בתחרות" אומר לי חברי ג'ורג' הבעלים של הטברנה.
אני בטוח שהוא צוחק  החבר האוסטרלי- יווני, מה גם שעכשיו כבר שתיים בלילה ואנחנו אחרי כך וכך בירות + כך וכך אוזו....
הלקוחות האחרונים עזבו ואנחנו סוגרים את האורות ומוציאים בירה אחרונה ויושבים על כסאות הבר מול מייצר טלנדוס המואר באור הירח.

לפני שנים הגעתי לאי הזה בסוף החורף, אף טברנה לא הייתה פתוחה ועצרתי ליד תא הטלפון הציבורי היחידי שהיה וכבר איננו. מאז יש כבר סלולרי וכבר קשה לספר בבית ש"אין קליטה". המון קבוצות כבר הבאנו לכאן אצל כולם עבד הקסם! כולם רצו להישאר ולספוג עוד מאווירת המקום. אין מכוניות, יש שביל אחד בכפר עם 33 אנשים, שבילי עיזים לטיפוס בהר, חוף נודיסטים וכ- 10 טברנות מהן המקום של ג'ורג' ואשתו פופי הוא המוצלח ביותר.
בטיול האחרון שלי פה במאי ירד גשם בלתי פוסק ביום בו חתרנו סביב האי, רוחות של 15 קשר עם סופת ברקים. היינו בטוחים שאנחנו בטיול בסקוטלנד... אבל עכשיו אוגוסט וחם. אבל חם ויבש, לא כמו בארץ והמים במרחק נגיעה. יחסית לגודלו של האי יש פה הרבה "אקשן" וכאמור ג'ורג' מנסה להסביר לי שמחר אני עומד לייצג אותם בתחרות שנתית של 1 ק"מ בלבד מטלנדוס לקלימנוס. טוב נו, אז נחתור ק"מ אחד, ממש לא סיפור ובטח יהיה הפנינג נחמד למרות שאני לא חובב גדול של תחרויות. מסתבר שהעובד הקבוע שלו, האנגלי הנודד NATHAN מייצג אותם כל שנה אבל תמיד מגיע אחרון, כך שכל מה שעלי לעשות זה - לא להגיע אחרון!

רק למחרת אני קולט שלא מדובר בתחרות קיאקים אלא בתחרות שחיה :) או קי, אני יודע לשחות אבל לא ממש זוכר מתי שחיתי מהר וללא הפסקה.....בכדי לעודד אותי נותן לי ה"ספונסר" שלי  כוס אוזו ואומר שצריך למלא טופס ובערך ב 14.00 יהיה זינוק.

השעה כבר 13.00 ואף אחד לא מגיע. אני ניגש שוב לג'ורג' לשאול מה קורה, הוא אומר שיש קצת רוח ואולי ביטלו אבל מצד שני אולי לא...ובאמת צריך להרשם אבל הוא לא יודע איפה נרשמים...טוב, כך עוד אוזו...פתאום מגיע NATHAN עם טופס רישום רישמי ואמיתי. הוא רשם אותי ועכשיו אני צריך לצייר מספר 41 על הכתף...אז שירה מחפשת פרמנט ובסוף יש לי מספר שחור ואז גם פופי מגיע וכולם מחליטים שצריך לרשום את שם ה"ספונסר" שלי על הגב...ON THE ROCKS בזמן שהפרמנט אוזל והם מחפשים תחליף אני מנסה להבין מה זה אומר שהוא הספונסר שלי? והנה כוס בירה קרה מוגשת לי...עכשיו כבר מאוחר מדי לסגת, התחרות אמורה להתחיל , כנראה עוד מעט, עדיין לא רואה אף אחד אבל אולי כדאי שאקפוץ למים לחימום קצר ואעשה כמה פוזות רציניות של שחיין?
סליחה, איזה מספר נכנס?
 והנה תוך רגעים ספורים, מגיע ספינת ה COAST GAURD וחוסמת את המייצר לכלי שייט, 2 אופנועי ים זורקים מצופים למים וסירה מלאה בשחיינים מגיע מקלימנוס. מאמן נבחרת השחייה של קלימנוס נואם, אני רואה הרבה חברה בספידו שנראים מקצוענים...כמה אנגלים, אבל גם הרבה חובבים מכל הגילאים. בכל אופן אני מתמקם מאחרי בחורה חטובה בתקווה שישבנה החטוב ישמש לי למוטיבציה בתחרות. לאחר הזינוק, אני מתחיל לאט ליתר ביטחון ומגלה שיש לי דילמה מוסרית, האם לעקוף את הגברת החטובה ולייצג בכבוד את ON THE ROCKS או להשאר פה במקום שהנוף מלבב? בסוף אני בוחר להיות אחראי והנה אני מגביר מהירות, בשלב הבא אני מנסה לעבור קבוצת יוונים ששוחים בזיג זג ולא נותנים לי לעבור...למזלי במרכז המייצר יש כבר גלים נחמדים והיווני שלפני בולע קצת מים. אני מנצל את ההזדמנות ועובר קדימה, כך אני מגלה שזה דווקא נחמד לשחות והנה כבר הגעתי לקלימנוס. פה מחכה לנו חגיגה מקומית, מאוד שונה מעונות המעבר השקטות שבהן אני רגיל לבקר באיים. התקשרנו בהתרגשות לבשר לספונסר ג'ורג' שלא טבעתי...ושאולי יקפוץ עם הסירה שלו לקחת אותנו בחזרה אבל הוא רק צעק שנזיז את התחת ונחזור כמה שיותר מהר לעזור לו בטברנה!

בכל אופן, עוד באותו ערב החלטנו שבספטמבר הקרוב נייסד את תחרות הקיאקים השנתית מטלנדוס לקלימנוס, אז קבוצת טרה סנטה - תתחילו להתאמן :)
אחד עומר און דה רוקס בבקשה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה