יום חמישי, 7 ביולי 2011

טיול קיאקים בנורבגיה



אי לופוטן נורבגיה
טיול ראשון של טרה סנטה חזר השבוע מטיול קיאקים סביב איי לופוטן - איים בקו רוחב 68 הנמצאים כ- 1100 ק"מ צפונית לברגן. האיים מאופיינים בפסגות מושלגות (הפסגה הגבוהה ביותר – 1262 מ'), האיים מיושבים מאז תקופת הויקינגים, כאשר 24,000 התושבים העכשוויים עוסקים בעיקר בדייג (קוד ובקלה). מיקומם של האיים בחוג הארקטי יוצרים חוויה בלתי נשכחת של שמש השוקעת בחצות רק מעט מתחת לקו האופק וזורחת מיד. היות ואי אפשר למצוא קיאקים טובים בלופוטן,  הביא עומר קיאקים טובים (מהם שישה קיאקי  SKUK ) בהפלגה של 3 ימים מברגן אל העיירה הראשית SVALVAER שם גם התחיל והסתיים הטיול.



עומר, למה דווקא לופוטן?
תמיד רציתי להוציא לחתור בנורווגיה, בשנים האחרונות נוצר קשר הדוק עם מועדונים ומדריכים בנורווגיה, בעיקר בברגן ואוסלו. הקשר הוביל לכך שאנו מאמנים חותרים נורווגים במועדון טרה סנטה בישראל וביוון, מוציאים קבוצות נורווגיות לטיולים בסיישל ויוון ואנו המדריכים מוזמנים ללמד בסדנאות בנורווגיה.
לאחר, חתירות, שיחות וחקירות.... בניסיון לרכז את החוויה הנורווגית למקום אחד היה ברור שזה יהיה איי לופוטן. בשטח יחסית לא גדול (ביחס לקו החוף הנורווגי האין סופי) ניתן למצוא הרים גבוהים עם קצת שלג, פיורדים, מייצרים עם זרמי גאות ושפל, כפרים ציוריים ו24 שעות של אור :)

תאר סדר יום של יום טיפוסי בטיול
מכיוון שיש אור כל הזמן, ומכיוון שאפילו יפה יותר להיות ערים בשעות הלילה, ומכיוון שאנו נתונים לחסדי רוחות, גשמים וזרמים.....אין דבר כזה כמו סדר יום קבוע במקום שכזה. למעשה זה מקום נהדר לתרגל את היכולת שלנו לקבל שינויים:)
אבל רק לדוגמה מיום אחד בטיול: השקמה מאוחרת במלון כפרי שיושב על המים, סלמון טרי לארוחת בוקר תוך צפייה בשחפים, חתירה עם סוולים קלים בגב בין עשרות איים קטנטנים ונחיתה בשיא בגאות על חוף חולי, מרק סמיך  ונמנום בשמש, המשך חתירה לעיירה מנומנמת וישיבה ב"כיכר העיר" על קפה או/ ו בירה...חצייה נחושה לאי קטן המשקיף על איי לופוטן וקמפינג במקום ממנו אפשר לשבת כל הלילה ולצפות בתפאורה של 360 מעלות ולגלות ששכחנו ללכת לישון :)


אילו אתגרים הציב בפניכם הים במקום?

מים קרים בהם שחיין לא ישרוד יותר מ-5 דקות...
שינויי מזג אוויר מהירים 
תזמון נכון של זרמי הגאות והשפל
כניסה ויציאה מהקיאקים בעזרת מזחים צפים ולא בחוף או מימשה כפי שאנו רגילים בארץ.


מה החלום הבא?

לופוטן בחורף :) עם הזוהר הצפוני, הרים מושלגים, בקתות עץ, טיול רגלי עם נעלי שלג, סקי וחתירה בשילוב עם פסטיבל מוזיקה קאמרית :)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה